Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Rönne ska få Readly att växa i världen

Publicerad: 23 juni 2014, 13:58

Mats Rönne

Foto: Readly

Mats Rönne blir global marknadschef för den digitala tidningstjänsten Readly International. Hans uppgift blir att driva Readlys internationella expansion och utveckla Readly som ett internationellt varumärke.


Ämnen i artikeln:

Readly

Mats Rönne har senast arbetat på konsultsidan där han bland annat har hanterat etableringen av norska effektsammanställningsverktyget Penetrace på den svenska marknaden, arbetat med affärsutveckling för medieföretag i Smart Company och även haft konsultuppdrag för Readly.

Han har tidigare bland annat varit ordförande för Sveriges Annonsörer, global varumärkeschef på Ericsson och Electrolux samt marknadschef på Skanska Nya Hem.

– Vi är oerhört glada över att Mats nu valt att arbeta med oss på heltid. Han har en perfekt bakgrund för Readly. Vi är ett företag som riktar oss mot konsumenter men som också behöver starka relationer till förlag och andra företag. Mats tar med sig kunskap om båda områdena till Readly. Han har också en internationell erfarenhet vilket är oerhört viktigt när vi nu står inför en fortsatt internationell expansion, säger Per Hellberg, vd för Readly International i ett pressmeddelande.

Mats Rönne tillträder tjänsten den 1 juli 2014.

– Jag ser fram emot att få arbeta med Readlys utveckling i Sverige och den internationella expansionen. Under den tid jag redan hunnit arbeta med Readly har jag sett ett företag med en produkt som är helt rätt i tiden. Vi vet att konsumenterna söker ett nytt och smartare sätt att köpa och läsa böcker och tidningar, där vi använder och utnyttjar den redaktionella produktens styrkor men i en ny distributionskanal. Förlagen söker nya intäktskällor när försäljningen viker. Readly kan erbjuda en lösning för båda, säger Mats Rönne.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Readly

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.