Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag28.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Rörs till tårar efter reklambyråns blåsning

Publicerad: 16 April 2014, 07:22

Reklambyrån Mullen lade upp en annons för jobbet som "director of operations" på företaget Rethom Inc. 24 personer intervjuades som kandidater till tjänsten. Men allt var bara en bluff – för att hylla världens mammor inför mors dag.


Ämnen i artikeln:

Mors dag

I anställningsintervjuerna är kandidaterna fyllda av entusiasm tills de märker vilka otroligt tuffa arbetsvillkor de står inför.

Tjänsten kräver att man står upp hela tiden, arbetar 135 timmar i veckan och har examen i medicin, ekonomi och matlagningskonst. De som ser fram emot semester eller sömn är inte lämpade för tjänsten. Och för den som slutligen får jobbet väntar ingen lön, skriver AdWeek.

I slutet av intervjun fick kandidaterna veta att arbetsbeskrivningen de nyss lyssnat till var vardagen för en mamma. Vissa har svårt att hålla tårarna tillbaka när de berättar vad deras mödrar har betytt för dem.


Bakom kampanjen #worldstoughestjob står Bostonbyrån Mullen. Filmen för presentkortsföretaget Cardstore.com inför mors dag har fått stort genomslag. På två dagar har filmen haft 5,6 miljoner visningar på Youtube.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Mors dag

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.