Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Rosésnus letar sig in under Almedalen

Publicerad: 29 Juni 2018, 08:18

Foto: Pressbild

I samband med Almedalsveckan lanserar Swedish Match ett eget mingelsnus, med smaken av den laxrosa rosén från Provence.


Ämnen i artikeln:

AlmedalenReklamSnusSwedish Match

När mediefolk minglar loss under Almedalsveckan erbjuder Swedish Match och branschorganisationen Svenska Snustillverkarföreningen ett nytt mingelsnus. Genom att inspireras av den laxrosa rosén från Provence, har man tagit fram ett rosévinssnus.

– Förutom att rosésnus känns lämpligt just i Almedalen så är det också en passning till våra politiker. Tänk om vi hade haft en regering som hade stått upp för den svenska snusindustrin i EU på samma sätt som franska politiker står upp för sin vinindustri. Snus är en svensk kvalitetsprodukt som funnits i flera hundra år och som i dag sysselsätter bortåt 6 000 personer i Sverige. Att Sveriges regering inte har agerat för att få bort det orättfärdiga exportförbudet för svenskt snus till EU är obegripligt för mig, och det hoppas jag ha många samtal om under årets almedalsvecka, säger Patrik Strömer, Generalsekreterare för Svenska Snustillverkarföreningen.

Smaken består av en lättare bärighet med toner av röda äpplen, persika, stenig mineralitet och röd citrus.

Snuset kommer i begränsad upplaga och endast finnas tillgänglig på Svenska Snustillverkarföreningens mingel i Almedalen 3 juli.

Alex Hartelius

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.