Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 juni 2015, 09:25
Per Gessle och Marie Fredriksson går tillbaka till sin låt från 1988 och gör en ny version för KappAhl.
Foto: Pressbild.
Bandet spelar in ny version av väldshiten The Look för modekedjans nya kampanj med samma namn. Låten som nådde förstaplatsen i ett trettiotal länder ska få en omtolkning.
Ämnen i artikeln:
KappahlLåten spelades in första gången 1988 och blev Roxettes första USA-etta. Nu ska Marie Fredriksson och Per Gessle göra en helt ny version som ska ackompanjera KappAhls höstkampanj.
– Att göra en helt ny inspelning av “The Look” kändes lockande men var samtidigt en stor utmaning. Det känns extra kul att göra ett unikt samarbete med just KappAhl, som är ett svenskt företag som vi båda respekterar och gillar. Popmusik och mode går hand i hand. Det handlar om uttryck och känslor, att våga och att bry sig, säger Per Gessle i ett pressmeddelande.
"The Look" inkluderar totalt fem kampanjer som kommer att släppas successivt under hösten 2015. Kampanjerna har olika inriktningar och går under namnen "The Chic Denim Look", "The Always Black Look", "The Must-have Look", "The Wellbeing Look" och "The Hot Look".
Mika Wallgren
Ämnen i artikeln:
Kappahl