Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Roygalan fördjupar samarbete med TV4

Publicerad: 18 oktober 2012, 14:35

Lotta Lindborg.

Foto: TV4.

Inför 10-årsjubiléet av Roygalan fördjupas samarbetet med TV4-Gruppen, bland annat genom en större satsning på Folkets Pris, som röstas fram på tv4.se.


Ämnen i artikeln:

Roygalan

Roygalans alla pris utses av en jury som i år består av bland andra förra årets vinnare av Årets regissör, Traktor, SVT:s Annie Wegelius och  creative directorn för Vice Magazine, Nicke Bergström.

Men Folkets pris utses just av folket, med hjälp av TV4.

– Reklam är en grundförutsättning för att ett företag som TV4-Gruppen ska kunna bedriva den omfattande programverksamhet vi gör. Jag ser det som en självklarhet att vi ska  finnas närvarande kring ämnet. Vi vill dra vårt strå till stacken för  att uppmärksamma bra reklamfilm och värdet av den. Som medlem i  Roygalans jury är jag extra nyfiken på att se vilken film som får  folkets röst och därmed vinner folkets pris, säger Lotta Lindborg,  marknadschef TV4-Gruppen.

Enligt Henrik Eriksson, ordförande i Film & TV Producenternas  reklamfilmssektion, har samarbetet med TV4 känts självklart från första  början.

– Bra reklamfilm engagerar och Folkets Pris har blivit större för varje  år som gått. Att få tv-publikens röst är förstås en mycket viktig  bekräftelse för de som har gjort filmerna, säger han.

Roypriset belönar kreativitet och nyskapande inom svensk reklamfilmsproduktion. Bakom Roygalan står Film & TV Producenterna. Galan äger rum den 24 oktober på China Teatern i Stockholm.

Rösta kan man göra här.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Roygalan

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.