Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Rumpfighten

Publicerad: 4 April 2011, 11:52

Rumpsko-kriget: Efter Pumas hårdlansering av skorna Bodytrain – nu släpper Reebok en ny kampanj för Easytone.


Ämnen i artikeln:

ReebokPuma

Reeboks nya kampanj.

Reebok lanserar en ny reklamkampanj för skorna Easytone som ska forma rumpa och vader när du promenerar. Nu är det upplagt för strid med den konkurrerande skotillverkaren Puma. Båda har nämligen liknande produkter på gång.

– Easytone är en fantastisk produktinnovation som bygger på att du ökar muskelaktiviteten i rumpan, vaderna och baksidan av låren när du går. 2010 års kampanj blev en enorm succé och försäljningen var fenomenal. Easytone blev vald till årets produktinnovation i sportbranschen 2010 av tidningen sportfack. 2011 har vi valt att investera i en ännu större kampanj och även inkludera hela Norden och Baltikum, säger Robert Inghamn som är marknadsdirektör på Reebok Nordic.

Puma fick skjuts av stjärnbloggare som hade testat företagets skor Bodytrain.

Reebok däremot satsade på naket, åtminstone i Norge, där modellen Triana Iglesias poserar enbart iförd Reeboks skor. När Reebok lanserade Easytone våren 2010 kritiserades kampanjen för sexism och anmäldes till Reklamombudsmannen. Den här gången satsar man på en mer påklädd kampanj. Ingen naken supermodell, utan sex stycken ”verkliga kvinnor” ska sälja Reeboks skor.

Emanuel Videla

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

ReebokPuma

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.