Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ruth och Kühlhorn hjälper Lotto

Publicerad: 24 februari 2009, 14:56

Idag, tisdag, startade den nya kampanjen från Svenska Spel med inspiration från 70 och 80-talets affischkonst. Bakom kampanjen står reklambyrån Ruth.


Ämnen i artikeln:

RuthLotto

Svenska Spel har ofta pratat om drömmar. Nu har reklambyrån Ruth har tagit fram ett nytt koncept åt Svenska Spel och Lotto som bygger vidare på det.

Resume.se har tidigare skrivit om de nya reklamfilmerna och nu kommer en kampanj där reklambyrån har tagit hjälp av Lotta Kühlhorn. Kühlhorn har skapat illustrationer på temat med hjälp av lånade ord från Victor Hugo. Målet är att visa att det är viktigt att våga drömma.

Kampanjens mediefokus ligger på utomhus. Totalt handlar det om fyra olika citat som kommer att användas på rulltrappsskyltar och på eurosize under två veckor.

– Det är ett roligt och annorlunda sätt att gestalta drömkonceptet och vi hoppas att det ska locka till inspirerande tankar, säger Birgitta Bosell-Biström, produktansvarig för Lotto.

Inspiration till kampanjen har reklambyrån hämtat från affischkonst från sjuttio- och åttiotalet.
– Vi är alla presumtiva miljonärer. Man kanske inte direkt tror att man ska vinna men att ha chansen och våga drömma är viktigt. Nu har vi valt att profilera oss tydligare med det.

Svenska Spel har samarbetat med Ruth ett par år gällande Lotto. Den nya kampanjen började de jobba med på senhösten.

– Det här känns jättespännande. Kampanjen avviker lite från våra tidigare. Den sticker ut och är så fin med illustrationerna. Ska bli kul att se hur den tas emot.

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

RuthLotto

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.