Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Ruth ska väcka liv i Fältöversten

Publicerad: 19 december 2012, 10:33

PÅ BILDEN FRÅN VÄNSTER: Linn Sundqvist, Peder Berentsen, Madeleine Spångberg, Henrik Täppmark, Annika Carstedt, Maria Jacobsson & Anders Granberg.

För 39 år sedan, 1973, slog Fältöversten upp portarna vid Karlaplan i Stockholm. Nu ska man väcka nytt liv i köpcentret. Det första steget är det kommande 40-årsjubileet – och en ny reklambyrå i Ruth.


Ämnen i artikeln:

Ruth

I år tog AMF Fastigheter över ansvaret för Fältöversten. Sedan dess har arbetet med att förnya och utveckla det anrika köpcentrumet pågått.

Efter en pitch har Ruth fått reklamuppdraget för köpcentret. Samarbetet drar igång på allvar i början av 2013. Ett år när
Fältöversten firar 40 år.

– Utan att avslöja för mycket kommer nästa år handla mycket om 40-årsjubileét. Det blir en naturlig brygga in i framtiden och det pågående varumärkesarbetet, säger Madeleine Spångberg, marknadsansvarig och floor manager på Fältöversten.

På Ruth gläds man över den nya kunden. Med sin tidigare erfarenhet från bl.a. Vällingby City, Kfem och Skrapan Galleria har man redan en rätt klar bild av Fältöverstens kommunikationsutmaningar:

– Utmaningarna för köpcentrum är ofta relativt liknande. Förutsättningarna för att lyckas varierar dock. Därför är det extra kul med Fältöversten som har ett ovanligt bra och spännande utgångsläge, säger Annika Carstedt, VD och projektledare på Ruth.

Resultatet av samarbetet kommer att bli synligt i början av nästa år.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Ruth

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.