Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ruth tar dubbeln

Publicerad: 9 Mars 2010, 07:51

Med en överväldigande majoritet av rösterna tar Ruth hem DN: reklamcupen Webb.


Ämnen i artikeln:

RuthDN: reklamcupen

Reklambyrån Ruth tar en klassisk dubbel i DN: reklamcupen. I fjol segrade man i print med en kampanj för Tekniska Museet. Nu vinner man även webbkategorin, man gör det med kunden SF.
– Det här känns oväntat, men såklart jätteroligt, säger Fredrik Claesson, cd på Ruth.

Ruth och SF har samarbetat i drygt ett år. I denna kampanj låg fokus på att lyfta fram bio som ett utmärkt ställe att spendera första dejten på.
– Det här är en väldigt rolig kampanj att arbeta med, och det är extra kul att den kommer fram på det här sättet. Sedan är det väldigt tacksamt att jobba med en kund som SF, det finns inte en människa som inte gillar bio, säger Fredrik Claesson.

Fakta

Arbetsgrupp:
Henrik Täppmark AD
Johan Fredrikzon Copywriter
Fredrik Claesson CD
Johan Wendborg Projektledare
Hanna Holmin Produktionsledare
Amanda Bermheden Produktionsledare
+
More media
+
Helena Eklund /SF Bio

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

RuthDN: reklamcupen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.