Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag16.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Ruths första kampanj för Radiotjänst

Publicerad: 14 December 2012, 15:35

Kampanjsajten för Radiotjänst signerad Ruth

Foto: Skärmdump från kampanjsajten

Efter en omfattande upphandling valde Radiotjänst i somras Ruth till sin nya reklambyrå. Nu kan Resumé visa det första steget i samarbetet: Projektet "Tusen och ett tack".


Ämnen i artikeln:

RuthRadiotjänst

I "Tusen och ett tack" blir alla som betalar radio- och tv-avgiften tackade på ett nytt sätt nästan varje dag – av Radiotjänst och av varandra.

Sedan 2007 har Radiotjänst tackat med stor framgång sedan. Nu tar Ruth tackandet till en nästa nivå. Tillsammans med Radiotjänst ser byrån till att alla som är med och betalar för oberoende radio och tv blir tackade på nya sätt hela tiden.

Det är ett ständigt pågående projekt och målet är att tacka på just 1001 helt olika sätt.

– Det här handlar om att hela tiden påminna om att Public Service är till för, och är möjligt, tack vare publiken. Vi vet att människor verkligen uppskattar SVT, SR, UR både i etern och på nätet. Vi vill visa att vi är många som är tacksamma för att det finns – och att Radiotjänst aldrig kommer att sluta tacka alla som är med och gör oberoende radio och tv
möjligt i Sverige, säger Fredrik Claesson på Ruth.

Samtliga tack samlas på sajten 1001tack.se. Från små charmiga handarbeten till filmer och digitala kampanjer. Projektet inleddes förra veckan, och de första tacken innehåller bl.a. en katt-GIF, ett IQ-test och en Pinterestsida där Radiotjänst samlar fina T, A, C och K.

– Förutom att vi faktiskt tackar riktiga människor på riktigt, så kommer vi hela tiden att söka efter sätt att involvera så många som möjligt där ute, säger Fredrik Claesson.

En ny film börjar visas på SVT i veckan, och på bio till jul. Den är gjord i samarbete med den tyska regissören Hanna Maria Heidrich och det engelska produktionsbolaget
Gorgeous.

– Tusen och ett tack är en relevant förlängning av vårt redan inarbetade Tack-koncept. Projektet är tacksamt att jobba med tack vare bredden – här ryms alltifrån en enkel tweet till genomarbetade filmer. Vi tror också att det i hög grad bidrar till att öka kunskapen om både Radiotjänsts arbete och vad pengarna används till, säger Johan Gernandt
Radiotjänst.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

RuthRadiotjänst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.