Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 4 oktober 2010, 06:10
Ryska dockor är inte bara vackra. De kan också användas i reklamsammanhang. I oktober går Nexan ut i stor kampanj, signerad Mecka. Syfte: avslöja kablars fördelar.
Ämnen i artikeln:
MeckaNexans, en av världens ledande leverantörer av kablar, vill lyfta fram alla fördelar och tjänster som döljer sig bakom priset på deras kablar. Till sin hjälp tar man ryska dockor som en efter en avslöjar vad som döljer sig bakom kabelkostnaden.
Kampanjen riktar sig mot både ägare av elnät samt installatörer av kabel, totalt knappt 400 personer. Lösningen är framtagen tillsammans med reklambyrån Mecka.
Motorn i kampanjen är ett DR-utskick bestående av handsvarvade och handmålade ryska dockor med specialmotiv, bärandes skyltar med olika budskap. I sista dockan ligger en lapp med kod för give-away kopplad till kampanjens webb. På denna kan besökaren även få djupare information och göra kundanpassade tester.
– Idén med ryska dockor kommer att skapa uppmärksamhet hos mottagaren. Lösningen med ett budskap per docka gör också att man enkelt kan ta till sig flera fördelar utan att det blir rörigt. Därigenom känns den innersta dockans budskap naturligt; att bakom alla priser och tjänster hittar man en nöjd kund, säger Anders Kåpe, projektledare på Mecka.
Arbetsgrupp Mecka
Projektledare: Anders Kåpe
AD: Calle Österberg, Håkan Sandsjö
Copy: Lasse Kampe
Originalare: Andreas Norén
Produktionsledare: Lena Hedlund
Webbutvecklare: Magnus Tapper
Tero Marjamäki
Ämnen i artikeln:
Mecka