Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 30 Maj 2014, 09:12
Skärmdump.
Med hjälp av ryska it-girls och Instagram-stjärnor lanserade en av Rysslands största telekomföretag, MTS, en provokativ kampanj för sitt nya 4G-mobilnät.
Ämnen i artikeln:
BBDOSyftet med kampanjen, signerad BBDO Moscow, är inte bara att visa upp hur snabbt deras mobilnät är, utan även vilka fördelar det ger kunden genom att integrera den fördelen i användarnas vardag.
Till sin hjälp tog man de riska it-girlsen och Instagram-stjärnorna Victoria Bonya, Alena Vodonaeva and Anna Sedokova och bad dem ladda upp bilder på Instagram med hashtaggarna #sexy #oiled #myself #six #hot #naked #pumpedup #guys #red #latex #ass #withanimals #cat #bear #horse #experimenting #crazy #positions #wow #amazing #ohmygod.
Men kruxet var att det framstod som om bilderna bara var halvt uppladdade, vilket gjorde läsarna konfunderade och skapade stor aktivitet i kommentarsfälten.
Över tre miljoner användare såg bilderna. Först två timmar senare laddades en video upp där det avslöjades att det var en kampanj från MTS och fördelarna med ett snabbt mobilnät.
Arbetsgrupper:
BBDO Russia Group
Nikolay Megvelidze, creative director
Alexey Starodubov, creative group head / director / editor
Vladlena Obukhova, group account director
Luiza Vasyutina, account manager
Boris Anisonyan, head of tv production
Valery Gorokhov, producer
Kristina Malberg, celebrities producer (TMA)
Ekaterina Komolova, managing director (TMA)
Alexander Lubavin, art-director / composer
Elina Yaroslavskaya, digital account director
MTS
Natalia Glagoleva, director of marketing communications department
Maria Yakovleva, head of marketing communications department
Yaroslav Smirnov, head of marketing communications group
Anastasia Terekhova, marketing communications manager
Valery Kopytin, marketing communications manager
FreeParking (Production)
Alexander Polishuk, DOP
Maria Yakushina, producer
Andrey Rubtsov, head of production group
Linus Fremin
Ämnen i artikeln:
BBDO