Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 2 december 2013, 09:58
Stefan Löfven
Foto: Pressbild
Socialdemokraternas målsättning är 35 procent av rösterna i riksdagsvalet 2014. Inför valåret kommer artiet investera 70 miljioner kronor på reklam. Betydligt mindre än reklamsatsningen 2010.
Under måndagen presenterade Socialdemokraterna sin valstrategi inför nästa år. Målet är att bli Sveriges största parti med 35 procent av rösterna. För att nå dit satsar partiet 70 miljoner kronor på reklam nästa år, det skriver Aftonbladet.
– Vi måste övertyga de som röstade på Alliansen 2010 men nu är besvikna att rösta på Socialdemokraterna istället, säger Socialdemorkaternas valgeneral Jan Larsson till Aftonbladet.
Det är en rejäl sänkning av reklambudgeten när partiet under valåret 2010 köpte köpte reklam för strax under 100 miljoner kronor.
Samtidigt har Socialdemokraterna lyckats knyta till sig toppnamn till kampanjteamet. Förutom valgeneralen Jan Larsson som hämtades från rollen som kommunikationsdirektör på Nordea lyckades man också locka över Swedbanks kommunikationsdirektör Thomas Backteman.
Socialdemokraterna samarbetar med Granath Havas som reklambyrå medan Maxus är mediebyrå.