Reklam
Så återuppfinner Honesty Lokas reklamkoncept
Publicerad: 8 mars 2017, 14:28
Förra året tog Honesty över som ny reklambyrå för Loka. Nu kommer de första filmerna ur det nya samarbetet.
FT
Fredrik Thambert
Lokas reklamfilmer har under många år användt sig av skogen och mystisk musik för att marknadsföra sina produkter. Honesty har tagit fasta på dessa komponenter och skapat ett nytt reklamkoncept utifrån det. Skillnaden mot tidigare är att de adderar återkommande karaktärer i en sammanhållen berättelse.
– Det ska bli spännande att påbörja ett nytt kapitel i Lokas framgångsrika reklamhistoria där vi nu investerar i en sammanhållen reklamserie som är underhållande och har en hög grad av igenkänning från avsnitt till avsnitt, kommenterar Anna Lidström, marknadschef för Loka.
I de två första filmerna möter vi en modern familj – fast med flera hundra år på nacken. Detta symboliserar Lokas arv kombinerat med deras moderna produkter.
– Digitalisering handlar till stor del om en fragmentering av hur information konsumeras och då är det viktigt med en attraktiv och sammanhållen historia med tydliga symboler för att få folk att uppmärksamma, minnas och identifiera kommunikationen. Kombination av underhållningsvärde och bekantskap bygger reklamkapital och gör reklaminvesteringen mer och mer lönsam över tid, menar Emil Clase, projektledare på Honesty.
Se de två första filmerna här: