Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 24 mars 2015, 08:35
Magnus Nelsson leder Anarchy & Order.
Magnus Nelsson ledde retailbyrån Locomotiv i 13 år. Nu driver han den nya byrån Anarchy & Order tillsammans med Xperience Group. Fokus ligger på köpnära kommunikation.
Ämnen i artikeln:
Xperience GroupI fredags skrev Resumé om Anarchy & Orders undersökning om 90-talister som de gjort tillsammans med Inizio. Byrån har redan hunnit smygstarta sin verksamhet, men drar nu igång för fullt under ledning av vd Magnus Nelsson.
– För att göra rätt saker i den rekordsnabba utvecklingen krävs ett stort mått av insikt, att förstå köparna och hur de agerar. Vår stora undersökning "Framtidens köpare" visar att bland ungdomar börjar i dag sex av tio sin köpprocess genom att söka information via mobilen. Nio av tio börjar med digitala informationskällor, säger han i ett pressmeddelande.
Anarcy & Order kallar sig för en "shopper marketing-byrå". Det innebär att fokus ligger på köpprocessen och hur kommunikationen kan se till att öka möjligheterna till försäljning.
– Shopper marketing är ett spännande område som har framtiden för sig. Det gäller att ha en helhetssyn på shoppern genom hela köpprocessen, såväl i digitala som i fysiska kontaktpunkter. Både marknadsföringen och butiken i sig kommer att revolutioneras, menar Magnus Nelsson.
Byrån ägs av honom tillsammans med Xperience Group, som också driver bland annat PS Communication och A Loud Minority.
Fredrik Thambert
Ämnen i artikeln:
Xperience Group