Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så blir livet efter döden

Publicerad: 31 mars 2014, 14:16

Juristbyrån vet vad som händer efter döden. Det är temat för juristernas nya kampanj som ska sätta fokus på vad som händer inom familjejuridiken när någon dör.


Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Under året kommer flera kampanjer avlösa varandra.  

Tillsammans med reklambyrån Forsman & Bodenfors ska familjejuridiken - alltså samboavtal, äktenskapsförord och testamente göras tydligare.  

– Det här är som en familjesåpa, fast på riktigt. Vi i juristbranschen har varit dåliga på att kommunicera familjejuridiken. Men kärlek, död och pengar förstår människor. Och vi kan konsekvenserna av det, säger Klas Skoog, marknadschef på Juristbyrån.  

Enligt honom är kampanjen ett steg i Juristbyråns nya tonalitet.  

– Familjejuridik har varit något tråkigt man inte orkar ta tag i. Jurister har inte heller varit världens bästa på att ta tag i det här. Nu är det mer tillgängligt.

Kampanjen innehåller Testamentstestet och annonser för dagspress, utomhus och direktreklam. Ett antal personer har också blivit tillfrågade om vad som händer efter döden.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Forsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News