Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag23.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så blir ÖoB:s nya reklamfilmskoncept

Publicerad: 24 Mars 2015, 15:44

Jan Bylund i ÖoB:s nya kampanj.

Ståuppkomikern Jan Bylund är först ut i huvudrollen när Överskottsbolaget släpper sina nya reklamfilmer under parollen "Ett enklare sätt att spara". Sedan kommer en ny film i månaden.


Ämnen i artikeln:

Överskottsbolaget

Den nya filmen handlar om att Jan Björklund försöker spara pengar genom att tillverka egna kläder av ludd från tvättmaskinen. Det nya filmkonceptet är framtaget av MMX Reklambyrå och produktionsbyrå är Bright Film.

– Vår ambition är att producera effektiv reklam samtidigt som tittaren får lite underhållning i reklamblocket, säger Göran Strömberg, projektledare på MMX Reklambyrå, i en kommentar.

Filmerna kommer att gå i tv, på nätet och i sociala medier.

– Genom att det kommer nya komiker varje månad blir varje film unik. Dessutom utspelar de sig i olika miljöer och inte som tidigare i ÖoB:s varuhus vilket ger oss en större frihet, säger Tobias Persson som står för manus och regi.

Se den nya filmen här:

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Överskottsbolaget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.