Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så blir Peak Performance nya marknadsteam

Publicerad: 2 mars 2018, 09:04

Jeanette Francke, Fred Malmros, Indra Jungkvist, Jacob von Corswant och Louise Demling.

I slutet av förra året gjorde Peak Performance en omfattande organisationsförändring med syftet att skapa bättre synergi mellan marknad- och designavdelningarna. Nu stärker sportmodeföretaget sitt globala marknadsteam med tre tillskott.


Ämnen i artikeln:

Peak PerformanceReklamMarknad

Jeanette Francke får en utökad och ny roll hos Peak Performance som ansvarig för både design- och marknad. Hon arbetar sedan tidigare som bolagets marknadschef. Ny marknadschef blir istället Louise Demling, tidigare varumärkesansvarig hos Peak Performance.

– För att skapa de bästa produkterna på det mest effektiva sättet såg vi ett behov för bättre integration och förståelse mellan marknads- och designteamet. Genom att förena marknadsavdelningens djupa kunskap om vår målgrupp och designavdelningens kunskap om produkter och kollektioner kan vi säkerställa att rätt produkter kommer ut på marknaden snabbare, säger Nicolas Warchalowski vd på Peak Performance i ett pressmeddelande.

Indra Jungkvist anslöt till Peak Performance marknadsteam som art director i oktober 2017, tidigare jobbat både på byrå och konsult inom mode och livsstil. Samtidigt tog Fred Malmros rollen som produktionschef. Han kommer närmast från H&M där han haft en liknande roll. Jacob von Corswant har tidigare varit kreatör på bland annat Jung  och han främst jobbat med Volvo och Absolut Vodkas globala konton, nyligen började han som kampanjchef på Peak Performance.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.