Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så blir Pepsis reklamkoncept

Publicerad: 10 Maj 2011, 12:16

Björn Ranelid och Blondinbella bildar idéjury i Pepsis kampanj ”Pepsi Refresh Project”. Artisten September blir ambassadör för projektet, som genomförs i samabete med Fryshuset. – Min förhoppning är att kunna bidra med den erfarenhet jag samlat på mig under åren, säger Petra ”September” Marklund, i ett pressmeddelande.


Ämnen i artikeln:

OMDBjörn RanelidPrime PRHonestyPepsiMomentum

Ranelid och Blondinbella.

September blir ambassadör för Pepsi Refresh Project

I ”Pepsi Refresh Project” är tanken att uppmuntra ungas idéer och entreprenörskap. De bästa idéerna kommer att vinna 100 000 kronor. I juryn som beslutar vilka idéer som är värda prispengarna ingår förutom Blondinbella och Björn Ranelid också en representant från Fryshuset, som är Pepsis samarbetspartner i projektet.
– Det här projektet lyfter ungas visioner och kreativitet. Ungdomar är mänsklighetens framtid, kväser vi deras framtidstro så förstör vi för hela mänskligheten, säger Björn Ranelid.

Hans jury-kollega Blondinbella hoppas på att kunna uppmuntra deltagarna med råd och uppmuntran.
Jag vet att alla kan förverkliga sina drömmar, särskilt med lite stöd. Som jurymedlem kommer jag ge finalisterna goda råd och uppmuntran, säger hon i pressmeddelandet.

Ambassadör för projektet blir Petra ”September” Marklund.
– Jag får vara med och sprida ett positivt budskap till ungdomar om att de kan skapa förändring om de vill – och att man kan ha roligt under tiden också. Min förhoppning är att kunna bidra med den erfarenhet jag samlat på mig under åren, säger Petra Marklund, i pressmeddelandet.

Förutom att åka till Stockholm och presentera sin idé inför juryn får varje finalist 10 000 kronor. Högsta vinsten i huvudutmaningarna är 100 000 kronor och coaching för att förverkliga sin idé.

Reklambyrå för den svenska satsningen är Honesty, PR-byrå Prime, butiksreklamen står Momentum, och mediebyrå är OMD.

”Pepsi Refresh Project”  kommer från början från USA. I år kommer tävlingen att köras i 25 länder. I den svenska versionen kommer man att chansen att vinna i fyra olika huvudutmaningar.

Christian Ström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.