Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så driver de med konkurrenterna

Publicerad: 4 februari 2011, 13:40

På måndag är det premiär för 3:s nya film. Se den först på Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Robert NygrenStoråkers McCannTreGina Azaric

I förra veckan släppte 3 sin nya kommunikationsplattform med den nya byrån Storåkers. Visionen är tydlig: ”Kampen för nöjdare kunder har börjat”.

På måndag går nästa del i kampanjen upp i flera medier, men redan nu kan Resumé visa upp den nya filmen, som lanserar en helt ny tjänst där abonnenten själv kan välja vilken operatör de ska ringa gratis till.
– 3 har sedan starten legat  i framkant vad gäller innovation och mobilitet, säger Robert Nygren projekt–ledare på Storåkers.
– Med den nya kommunikationsplattformen vill vi ta nästa steg och tydliggöra att innovationskraften syftar till att göra det bättre för kunderna.

Det var i somras som Storåkers började arbeta med 3. Den nya kommunikationen utgår bland annat från insikten att konsumentmakten har ökat, där kundnöjdhet och lojalitet ses som måstefaktorer för att få affärsmodellen att gå ihop.
– 3 har sedan starten haft en utmanarposition på den svenska telekommarknaden och brutit många konventioner just för att våra kunder ska få det ännu bättre. Vi ser att just kundvård är det som kunderna efterfrågar allt mer av sin operatör och nu tydliggör vi även i den externa kommunikationen allt vi har jobbat med internt för att våra kunder ska få en så bra kundvård som möjligt, säger Gina Azaric, marknadschef på 3.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.