Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så driver mäklarna med Östermalm

Publicerad: 1 April 2016, 11:25

Lagerlings tog reklambyrån Volt till hjälp för att spela på fördomar om Östermalm.

Med hjälp av Volt spelar mäklarfirman Lagerlings på fördomar om Östermalm i deras reklam. Kanske det sätter fart på försäljningen av "lite mindre sex-rummare".


Ämnen i artikeln:

Volt

För att ytterligare understryka att mäklarfirman Lagerlings endast koncentrerar sig på bostäder på Östermalm har de tagit hjälp av reklambyrån Volt. Med en gnutta humor och självdistans menar Richard Lagerling att företaget ska sticka ut ur mängden.

– Vi tyckte det var dags att gå ut och marknadsföra oss även på varumärkesnivå. Vi vill med humor och en gnutta självdistans spela på de fördomar många har om Östermalm, stora dyra våningar, och de människor som bor här. Vårt mål med denna kampanj är istället att sticka ut från mängden och särskilja oss från våra konkurrenter samtidigt som vi vill lyfta fram vårt Östermalmsfokus, säger Richard Lagerling i en kommentar.

Kommer det gå hem hos östermalmarna med att spela på fördomar om dem själva? Här är ett exempel på en av annonserna:

Arbetsgrupp Volt:
Louise Wallgren – Projektledare
Petter Nylind – Copywriter
Stefan Trolle Lindros – Design Director
Helena Lindkvist – Originalare

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.