Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 april 2016, 09:13
Take-overs, QR-koder och överdriven entusiasm till reklamfilmer. Det är några komponenter i humorinslaget "Shit konsumenter aldrig säger" som visades på Guldägget.
Är konsumenter verkigen peppade över att ta del av alla kampanjsajter, störiga reklamformat och missriktade erbjudanden som dagligen pumpas ut? Nja, förmodligen inte.
På Guldäggsgalan i onsdags passade Komm på att driva med branschens överdrivna (?) entusiasm inför sina egna alster.
I videon får vi möta Tove Norström (Guldäggets konfrencier) och Kings art director Daniel Hallberg, i rollerna som två "vanliga" människor. Resultatet fick många att dra på smilbanden, och här nedan kan vi bjuda på klippet.
Arbetsgrupp:
Idé och manus – Tove Norström, Daniel Hallberg
Regi – Joakim Söderqvist, Nine Yards
Producent – AnnaKarin Sandström, Nine Yards
Produktionsbolag - Chimney
Fredrik Thambert