Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så driver reklambranschen med sig själv

Publicerad: 22 April 2016, 09:13

Take-overs, QR-koder och överdriven entusiasm till reklamfilmer. Det är några komponenter i humorinslaget "Shit konsumenter aldrig säger" som visades på Guldägget.


Ämnen i artikeln:

ChimneyGuldägget 2016Nine YardsGuldäggetKOMMDaniel Hallberg

Är konsumenter verkigen peppade över att ta del av alla kampanjsajter, störiga reklamformat och missriktade erbjudanden som dagligen pumpas ut? Nja, förmodligen inte.

På Guldäggsgalan i onsdags passade Komm på att driva med branschens överdrivna (?) entusiasm inför sina egna alster.

I videon får vi möta Tove Norström (Guldäggets konfrencier) och Kings art director Daniel Hallberg, i rollerna som två "vanliga" människor. Resultatet fick många att dra på smilbanden, och här nedan kan vi bjuda på klippet.

Arbetsgrupp:
Idé och manus – Tove Norström, Daniel Hallberg
Regi – Joakim Söderqvist, Nine Yards
Producent – AnnaKarin Sandström, Nine Yards
Produktionsbolag - Chimney

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.