Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Så driver Stryktipset med svenskarnas besatthet av England

Publicerad: 18 Augusti 2016, 07:48

Engelsk fotboll är en stor del av många svenskars liv. Det tar Svenska Spel fasta på i sin nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

Stryktipset

Ända sedan 1970-talet har brittisk fotboll varit stor i Sverige, mycket tack vare Tipsextra som sändes varje lördag i SVT. I dag är matcherna inte lika tillgängliga för den breda allmänheten, men intresset är fortfarande på topp. Hos somliga är det så stort att det präglar hela deras liv.

I den nya kampanjen kallad "This is Swengland" för Stryktipset tar Svenska Spel fasta på just detta. Här möter vi supportrar som blivit anglofiler på en absurd nivå.
– Kärleken till den engelska fotbollen är så stor och omfattar så många att det har blivit en egen gemenskap. 750 000 av dem spelar på Stryktipset årligen. Vi vill visa upp medborgarna i Swengland som en hyllning till alla som älskar den engelska fotbollen, säger Monica Sandström, kommunikationsansvarig Stryktipset på Svenska Spel, i en kommentar.

Byrån som ligger bakom är DDB. Se filmen här nedan.

Arbetsgrupp
DDB:
Producent: Mattias Bengtsson, DDB House
AD: Daniel Mencák
Copy: Petter Dixelius, David Alledal
BD: Jessica Morales/Christian Westelindh
Account Manager: Marina Floresjö
Final art: Petter Mollberg

Standart:
Regi - Marcus Svanberg
DOP - Josephine Owe
EP - Pål Åsberg
Producer - Josefin Kollberg
Production Manager - Dea Saracevic
Klippare: Henning Mark
Sound - Anders Niva

Stillbildsfotograf:
Stellan Stephenson

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

Stryktipset

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.