Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag26.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så fick de isen att bli het

Publicerad: 1 April 2015, 13:27

Iskuber i ny tappning.

Hur får man is att bli hett? TBWA och Suntory Whisky har en variant. De har gjort iskuber i 3D-version – som nu prisas.


Ämnen i artikeln:

TBWA

Det japanska whiskymärket Suntory Whisky har bokstavligt talat tagit iskuber till en ny nivå genom att skapa landmärken och kända symboler av is. De har skapat alltifrån frihetsgudinnan till sphinxen med hjälp av en CNC-router – en datorkontrollerad beskärningsmaskin.

Sedan öste de på lite whisky för att använda bilderna i reklamsyfte. Kampanjen släpptes i fjol, men vann precis pris i Asia pacific advertising festival i Thailand, skriver Adweek.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

TBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.