Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 8 juni 2016, 12:05
Johan Mjällby i Norrlands Gulds reklamfilm.
Ölmärket Norrlands Guld är officiell partner till herrlandslaget i fotboll. Inför EM släpper de en serie filmer med bland annat den tidigare stjärnan Johan Mjällby.
Norrlands Guld har redan hunnit anordna en egen presskonferens inför Fotbolls-EM med Soran Ismail. Nu drar kampanjen "Tillsammans tar vi Guld" igång på bred front med en rad aktiviteter.
– Vi har varit officiell partner till svenska herrlandslaget i fotboll sedan 2010, och jobbat med svensk elitfotboll sedan 2006. Under de åren har vi arbetet med en rad olika aktiviteter för fansen vid landskamper, kvalmatcher och mästerskap. I år skruvar vi upp det ytterligare en nivå då våra fans är i fokus för hela vår aktivering under fotbolls-EM, oavsett om den följs från soffan eller på plats i Frankrike, säger Stefan Santos, marknadschef för öl på Spendrup Bryggeri i en kommentar.
Denna vecka släpps åtta kortfilmer i TV och digitala kanaler med teman som dödens grupp, hat-trick och vad kontring egentligen betyder. Bland annat flimrar den tidigare försvarsspelaren Johan Mjällby förbi.
Byrån som ligger bakom är Åkestam Holst i samarbete med produktionsbolaget FLX. Övriga inblandade byråer är Håkanson United, Starcom, Content Innovation, One Motion och FLB Europa.
Fredrik Thambert