Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så följer Canal Digital upp succékampanjen

Publicerad: 4 Januari 2016, 10:24

Förra våren lanserade Canal Digital ett nytt koncept som ska bygga preferens och kännedom om deras programinnehåll. Den nya filmen går under parollen "Att se på TV är viktigare än man tror".


Ämnen i artikeln:

Canal DigitalReklamkampanjTBWA

De tidigare filmerna dramatiserade att man inte blir dum av att se på tv, att man i stället blir dum av att inte se på TV. De två filmerna har fått utmärkelser både i Sverige och internationellt, med bland annat guld i Epica Awards.

– Vi har aldrig uppmätt så bra resultat på något vi gjort tidigare. Vi har all time high noteringar på många av de värden vi mäter. Av den anledningen fortsätter vi med det här konceptet under 2016 med ett antal filmer. I och med att vi lanserar nya tjänster såsom att titta var och när du vill i din mobil eller surfplatta så finns det ännu mindre anledningar att missa något viktigt, säger Lars Jungerth marknadsdirektör på Canal Digital i ett pressmeddelande.

Den första filmen, "Spanarna", som tydligt driver med deckargenren börjar sändas på tv och bio i dag.

– I takt med att vi i större utsträckning kan välja att titta på exakt det innehåll som intresserar oss så har TV snarare gjort oss mer berikade. Idén bygger på konsekvenserna av att inte hänga med i det utbudet som finns, säger Kalle Håkanson som är copywriter på TBWA i en kommentar.

Filmerna som är framtagna av TBWA har producerats i samarbete med regissören Bart Timmer och produktionsbolaget Bacon.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.