Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så förbättrar ingenjörer och samhällsplanerare världen – ny rekryteringskampanj från Ramboll

Publicerad: 13 november 2018, 10:16

Next State, samhällsrådgivaren Rambolls Employer Branding-partner har de senaste dagarna släppt två rekryteringsfilmer.


Ämnen i artikeln:

ReklamNext State

I filmerna kan man följa hur barn skryter om sina föräldrars arbetsinsatser som ingenjörer och samhällsplanerare. Filmerna baserar sig på kommunikationskonceptet Engineering for Life. Med kommunikationskonceptet menas att teknik för teknikens skull är meningslös, men att rätt använd teknik och innovationer kan förbättra både vardag och framtid.

– Det är fantastiskt roligt att vi får levandegöra Rambolls arbete med hur vi människor ska leva, resa och bo i framtiden, i samklang med miljö och natur. Nu ska vi tillsammans öka kännedomen om och nyfikenheten på Ramboll bland ingenjörer och samhällsplanerare, säger Kristina-Hagström Ilievska, CRO på Next State, i ett pressmeddelande.

– Vi tycker att Next State har lyckats fånga rätt ton och känsla med hög nivå både på kreativ idé och genomfört koncept. Med barnens sätt att se på världen kommer Rambolls budskap fram med värme och underfundig humor, kommenterar Karin Nedersjö, Brand Marketing Manager på Ramboll.

Arbetsgruppen Next State:

Strateg/Projektledare: Kristina Hagström-Ilievska

Regissör Martin Öberg

Motion designer Michelle Axelsson

Copywriter: Boel Stier

Ämnen i artikeln:

ReklamNext State

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News