Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så fördelas Electrolux online-uppdrag

Publicerad: 9 juni 2008, 13:12

Great Works ansvar för Electrolux online-marknadsföring utökas. Nu ska byrån göra globala sajter för vitvarujätten. Därmed kommer man att samarbeta tätt med Lowe Brindfors som för en vecka sedan fick ett stort uppdrag för Electrolux.


Electrolux har arbetat med Great Works sedan tre år tillbaka då byrån gjorde koncernens corporate-sajt. Nu får Great Works uppdraget att göra alla globala sajter för Electrolux-koncernen. Annan online-marknadsföring ska Lowe Brindfors ta hand om på den europeiska marknaden. I USA gör DDB Lowe Brindfors jobb och i Asien samarbetar man med lokala aktörer men Great Works sajtskapande blir ett globalt uppdrag. Klaus Salminen, vice president för Group Web Communications förklarar uppdelningen för Resume.se:

– Great Works ska göra konsumentportaler. De har ett holistiskt tankesätt med stor förståelse för kundens behov av information och tjänster. De är duktiga och har också ett underhållningsvärde.

Resume.se har tidigare skrivit om Electrolux val av ett och samma produktionsbolag för all webbkommunikation – Perfect Fools. Om dem säger Klaus Salminen:

– Det finns enorma synergier i många projekt och Perfect Fools har i uppdrag att hitta dem. De är dessutom bäst på marknaden på produktion.

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.