Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så går det för IPG

Publicerad: 13 Februari 2017, 09:25

Interpublic Group som bland annat äger MullenLoweBrindfors i Sverige ökade intäkterna med 3,2 procent på global basis unde fjolåret tack vare att verksamheterna i USA gick framåt.


Ämnen i artikeln:

IPGReklambyråer

Reklamkonceren samlade intäkter uppgick till  7.85 miljarder dollar en ökning med 3,2 procent tack vare en organisk tillväxt på fem procent. Intäkterna i USA steg med 4,7 procent till 4,7 procent.

IPG:s operativa vinst stannade strax under en miljard kronor en ökning med 7.6 procent jämfört med 2015, det gav en vinstmarginal på 12 procent.

Det skriver brittiska Campaign.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

IPGReklambyråer

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.