Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Så gick det för svenska byråerna under Lovie Awards

Publicerad: 27 September 2016, 07:30

Forsman & Bodenfors kampanj för H&M "Close the Loop" belönades med ett brons

I natt avgjordes de pan-europeiska priset för nytänkande insatser inom kommunikation. Forsman & Bodenfors och Edelman Deportivo fanns med bland vinnarna.


Det är sjätte gången som Lovie Awards går av stapeln och vinnarna hyllas på torsdag i nästa vecka. Tävlingen hyllar de bästa kampanjerna, sajterna och verktygen.

En av kvällens stora vinnatre var rockstjärnan och aktivisten Annie Lennox som utsågs till "Lovie Person of the Year" för sina insatser som ambassadör i sociala medier för flera hjälporganisationer.

Tävlingen lyfter också fram flera svenska vinnare och Forsman & Bodenfors, som hade flest nomineringar, tog även hem flest vinster med två guld för den virala kampanjen "Look Who’s Driving" för Volvo Trucks. Byrån hade totalt fyra vinster. Edelman Deportivo fick nöja sig med tre stycken.

Svenska vinnare:

GULD:

Internet Video Animation: Unicef/For Sofia/Edelman Deportivo

Mobile & Applications Best User Interface: Försvarsmaktens Träningsklubb FMTK/DDB Stockholm, BBH Stockholm

Internet Video Viral Video (Branded): Volvo Trucks/Look Who's Driving/Forsman & Bodenfors

Internet Video Virtual Reality (Branded): E.ON/The Power of Swimming/M&C Saatchi Stockholm

Internet Video Live Experiences: Volvo Trucks/Look Who's Driving/Forsman & Bodenfors

Online Advertising Brand Microsite: SPP/Welcome to Earth 2045/ MC Saatchi Stockolm

SILVER:

Online Advertisning Banner Ads: Unicef/The Disguised Banner/Edelman Deportivo

Social Animals: The Swedish Association of Professional Veterinary Clinics/Uncute/Geelmuyden Kiese Sweden

Mobile & Applications Best Visual Design: Försvarsmaktens Träningsklubb FMTK/DDB Stockholm

Mobile & Applications Family & Kids: Toca Boca/Toca Dance

Mobile & Applications Games: Toca Boca/Toca Blocks

Online Advertising Branded Game or Application: IF/Slow Down GPS/Forsman & Bodenfors

Online Advertising Mobile & Experiential: Taxi Stockholm/Explore Stockholm/We Are Yours

Online Advertising Mobile Advertising: Tele2/Democratic Front Row/Edelman Deportivo

Native Advertising: Pause Ljud & Bild/Discount is King/Åkestam Holst

Website/Travel/Tourism:Svenska Turistföreningen/#vågaupptäcka/Smicker

BRONS:

Websites Best Design: Expressen/Chefen – Zlatan Ibrahimovic/Ludvig Holmberg

Mobile & Applications Best User Interface: Rebtel Activist/BBH Stockholm

Internet Video Short Form: Coop/The Organic Effect/Forsman & Bodenfors

Online Advertising Branded Content: H&M/Close the Loop/Forsman & Bodenfors

Social Education & Discovery: The Swedish Association of Professional Veterinary Clinics/Uncute, /Geelmuyden Kiese Sweden

Peoples Award: Pause Ljud & Bild/Discount is King/Åkestam Holst

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.