Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så gjorde de en rörlig annons – i papperstidning

Publicerad: 30 september 2010, 09:31

Antwerpenbaserade byrån Duval Guillaume suckade inte av tristess när de fick i uppdrag att lansera ännu en iPhone-app.
Istället tänkte de till och gjorde en interaktiv annons i dagspressen som blir rörlig om läsaren har en iPhone.


Ämnen i artikeln:

Iphone

Uppdragsgivaren är det belgiska försäkringsbolaget AXA, icke att förväxla med företaget som håller Gunde Svan mätt och slank.

När AXA ville lansera sin app som ska hjälpa den som blivit inblandad i en bilolycka kom Duval Guilaume på lösningen att ta ut en helsida med en bild där en iPhonestor bit saknas.

Den som lägger sin telefon på bilden och har appen installerad får se en film som passar in i bilden och förklarar den.

Fyndigt? Bedöm själv.

Ove Gustafsson

Ämnen i artikeln:

Iphone

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.