Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så gör Tele2 reklam i Holland

Publicerad: 8 December 2015, 12:54

Glöm Fåret Frank – här är det en riktig festprisse som går loss med sin telefon.


Ämnen i artikeln:

Tele2

Tidigare i höstas avslöjade Resumé att Tele2 går ut i stor reklambyråpitch, och att deras reklamkoncept med Fåret Frank (Tele2) och kioskägaren Karim (Comviq) kan komma att bytas ut på sikt.
– Vi har två av Sveriges starkaste reklamkoncept – vi får se vad som händer med dem. Det är för tidigt att säga. Men klart är att så länge Karim och Frank levererar som de ska och gör jobbet, så får de vara kvar på Tele2, sa vd:n Thomas Ekman.

På den hollänska marknaden ser det emellertid annorlunda ut. Där har Tele2 nu lanserat ett nytt reklamkoncept signerat byrån Indie i Amsterdam. Filmen är regisserad av den brittiske regissören Henry Scholfield som också har gjort musikvideos för bland annat Stromae, Professor Green, Will Young och Aluna George.

Kampanjens koncept är "Not because you have to, but because you can" och är tänkt att promota bolagets generösa surf. Kan det bli nästa steg för Sverige?

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

Tele2

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.