Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 11 juli 2017, 11:58
Lågprisflygbolaget JetBlue frågade barn mellan 4 och 8 år om vart de ville åka på semestern – och fick sköna svar.
Det är MullenLowe som ligger bakom stuntet där barn, med föräldrarnas tillstånd, bjudits in för att ventilera sina tankar kring sommarsemestern. En föreslår exempelvis en tripp till Albany, "eftersom det är huvudstad i det berömda New York".
Barnen diskuterar också vad de förväntar sig, vad de saknar och hur mycket de är villiga att betala för resan (koppling till JetBlues lågprisposition). Den två minuter långa filmen nedan kan bjuda på ett och annat skratt:
Enligt AdWeek har tio barn bjudits in för att köpa tio riktiga biljetter.
– Barnen visste inte om vad filmen och aktiviteten handlade om, men de var i affären för att köpa resor till familjen. Vi visste att de roligaste ögonblicken bara kunde uppstå om de fick vara sig själva, säger JetBlues varumärkes- och reklamchef Elizabeth Windram till AdWeek.