Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Så här blir det när barnen får planera familjesemestern

Publicerad: 11 Juli 2017, 11:58

Lågprisflygbolaget JetBlue frågade barn mellan 4 och 8 år om vart de ville åka på semestern – och fick sköna svar.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerMullenLoweReklamfilm

Det är MullenLowe som ligger bakom stuntet där barn, med föräldrarnas tillstånd, bjudits in för att ventilera sina tankar kring sommarsemestern. En föreslår exempelvis en tripp till Albany, "eftersom det är huvudstad i det berömda New York".

Barnen diskuterar också vad de förväntar sig, vad de saknar och hur mycket de är villiga att betala för resan (koppling till JetBlues lågprisposition). Den två minuter långa filmen nedan kan bjuda på ett och annat skratt:



Enligt AdWeek har tio barn bjudits in för att köpa tio riktiga biljetter.

– Barnen visste inte om vad filmen och aktiviteten handlade om, men de var i affären för att köpa resor till familjen. Vi visste att de roligaste ögonblicken bara kunde uppstå om de fick vara sig själva, säger JetBlues varumärkes- och reklamchef Elizabeth Windram till AdWeek.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.