Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så har du aldrig sett en av reklamens mäktigaste bossar

Publicerad: 17 December 2015, 07:26

I samband med att reklamåret 2016 går mot sitt slut passar Publicis Groupe och dess koncernchef Maurice Lévy att göra två julhälsningar. I den andra kapar han pajig reklam, ber peruk och berättar om det tuffa året för nätverket med säregen fransk brytning.


Det har varit ett kämpigt Publicis Groupe. För några dagar sedan stod det klart att man tappar Procter & Gamble-kontot på den amerikanska marknaden. Det hindrar inte koncernchefen Maurice Lévy från att bjuda på sig själv.

Nu när det lackar mot jul har Publicis släppt två hälsningar med honom som huvudperson. Han förklarar att 2015 varit en bergochdalbana och utbrister:

"Jag har länge misstänkt att endast en några av er faktiskt har lyssnat på vad jag har sagt". Tittarna har också chansen att "skippa Maurice" och komma till den alternativa julhälsning där reklambossen inte sitter på kontoret.

Här kapar Maurice Lévy medvetet pajig reklam och levererar samma repliker som i skrivbordsversionen. Vi ser honom borsta tänderna, tvätta en skjorta och bära en lång mörk peruk.

I slutändan summerar han året: "Det har varit kämpigt för oss. Även om vi gjort ganska bra ifrån oss inom vissa områden och den svåraste delen ligger bakom oss.

Julhälsningen är dedikerad de tidigare Publicis Groupe- medarbetarna Fabrice Dubois och Yannick Minvielle och alla andra offer från terrorattackerna i Paris den 13 november.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.