Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag17.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så hyllar blomföretaget mammor inför mors dag

Publicerad: 25 April 2016, 14:37

Att vara mamma är inte alltid en dans på rosor, men mors dag kan vara det. Så avslutar det amerikanska företaget Teleflora sin reklamfilm som hyllar alla mammor där ute.


Ämnen i artikeln:

Mors dag

Om ungefär en månad infaller mors dag i Sverige, men i andra länder firas mammor lite tidigare. Det amerikanska företaget Teleflora vill uppmuntra kunder till att minnas mamma med en blomma dagen till ära, och det gör de med att hylla mammor i deras reklamfilm "#OneToughMother".

I filmen, som Adweek skriver om, får vi se mammors vardagliga insats: en mamma som jobbar, en annan som tröstar sitt barn och en mamma som kämpar i förlossningssalen. Med jämna mellanrum syns inslag av blommor i starka färger och i bakgrunden hörs fotbollstränarens Vince Lombardis tal "What It Takes to be Number One" från 1970.

Filmen avslutas med orden "Motherhood isn't always hearts and roses. Mothers Day can be". Då kan man undra vad en fotbollstränares tal har att göra med mammors vardagliga insats? Se klippet – och budskapet är tydligt.

Louise Lindberg

Ämnen i artikeln:

Mors dag

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.