Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så lanserar B-Reel H&M:s nya designsamarbete

Publicerad: 25 Oktober 2017, 07:50

I morgon är det premiär för ERDEM x H&M och nu lanseras filmen om den London-baserade designerns kollektion för H&M, regisserad av Baz Luhrmann. Svenska byrån B-Reel har tagit fram strategi och koncept för H&M:s sajt och sociala medier.


Ämnen i artikeln:

B-ReelH&MReklam

H&M har lanserat designersamarbeten årligen sedan Karl Lagerfelds kollektion presenterades 2004. I fjol gjordes samarbetet med det franska modehuset Kenzo och i år föll valet på den London-baserade designern Erdem. Sedan september har berättelsen om kollektionen byggts upp i sociala medier och idag släpps filmen om samarbetet regisserad av Baz Luhrmann (The Great Gatsby, Romeo & Julia, Moulin Rouge med flera).

När de första filmerna och animationerna släpptes i sociala medier, slog de tittar- och delningsrekord för H&M på Instagram med över tio miljoner visningar. För fjärde året i följd valde H&M den svenska byrån B-Reel som global partner för strategi och koncept för samarbetet i digitala kanaler och sociala medier.



– Utifrån Erdems inspiration har vi tillsammans med H&M skapat en romantisk värld där det alltid är vår, med inspirerande och överraskande blommiga mönster i centrum. Utmaningen har varit att hålla storyn levande under tre månader. Totalt har vi skapat 45 olika berättelser, eller micro interactions som vi kallar dem, som var för sig och tillsammans bygger hypen och storyn om kollektionen, säger Marcelo Reis Melo, kreatör på B-Reel i Stockholm i en kommentar.

Kollektionen presenterades i sin helhet i Los Angeles under förra veckan. Den 2 november finns kollektionen att köpa i utvalda H&M-butiker och på klädjättens sajt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

B-ReelH&MReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.