Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så lanseras lyxbilen

Publicerad: 24 mars 2010, 12:44

PR- och eventbyrån Spoilconcept har fått uppdraget att iscensätta lanseringen av Audis nya A8. Eventet sker på söndag den 28 mars på Berwaldhallen i Stockholm. Temat är the Art of Progress.


Ämnen i artikeln:

Audi

Spoilconcept stod även baom lanseringen av Audi A5 på Kungliga Operan, då bilen dök upp ur orkesterdiket. Lanseringen av A8 är en vidareutveckling av konceptet att placera bilen i ett oväntat sammanhang.

Premiären på Berwaldhallen sker tillsammans med en konsert av Bauhouse (vilket är en tysk artistensemble som reser över hela världen och gör ljud och visuella framträdanden) i samarbete med Musik på Slottet samt tvåan i svenska Melodifestivalen, Salem al Fakir. Under Bauhouse framträdande visas en vidoeprojektion på stora skärmar och samtidigt som exempelvis en bildörr öppnas framförs motsvarande ljud av Bauhouse och symfoniorkestern.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Audi

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.