Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så lanseras utmanaren på den svenska medtech-scenen

Publicerad: 1 November 2017, 09:38

Konkurrensen hårdnar bland de digitala vårdcentralerna. Nu lanseras Investorägda Aleris tjänst Doktor24 som vill ta kampen om användarna med Netdoktor, Kry och Min Doktor.


Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjReklam

Den nya digitala vårdcentralen Doktor24 utmanar på en allt trängre e-vårdsmarknad. Som konkurrensfördel vill den nya aktören lyfta fram en bättre integreration och ett bättre samarbete med den traditionella, fysiska vården.

– Vi är väldigt stolta över att kunna gå ut i en första stor kampanj med vad vi arbetat med mer eller mindre i det tysta kring sista halvåret - med en fantastisk digital användarupplevelse för både patienter och vårdgivare och ett brand som tar för sig vill vi ta upp kampen med KRY och Min Doktor om att skapa det bästa erbjudandet för digital och fysisk integrerad vård, säger Daniel Johansson, vd på Doktor24 i ett pressmeddelande.

För att marknadsföra det nya varumärket går man ut i en bred kampanj under vecka 44 och 45 med tyngd i Stockholm och som gestaltar olika användare av appen under det kommunikativa temat "ett helt vanligt läkarbesök". Kampanjen lyfter fram användare i olika hem- och vardagsmiljö som vård vård eller råd av en läkare genom sin mobil. Bakom den visuella identiteten, sajten och kampanjen står den kreativa byrån Strays.

– Vår stora fördel mot konkurrenterna är vår nära integration och vårt samarbete med fysiska traditionella vården, så kan inte en patients behov tillfredsställas digitalt så bokar vi sömlöst in patienten på närmaste partnervårdcentral - det är något vi med all säkerhet kommer trycka på i kommande kampanjer, men i vår första fokuserar vi på att lansera varumärket brett, säger Daniel Johansson på Doktor24 i en kommentar.

Bakom Doktor24 står Investor-ägda Aleris, ett Skandinaviens största bolag inom privat vård och omsorg. Men enligt Daniel Johansson är det nya varumärket är helt självständigt från vårdjätten.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamkampanjReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.