Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Så lockar Airbnb till nya resmål

Publicerad: 17 Maj 2016, 11:38

Bild ur en av filmerna.

Åk inte bara någonstans – bo där också. Det är budskapet i Airbnbs första kampanj som marknadsför olika resmål.


Ämnen i artikeln:

AirBnBReklamfilmTBWA

I Airbnbs nya reklamfilmer marknadsför de storstadsresmålen Los Angeles, Paris och Tokyo. Här varvas skön miljöbilder med uppmaningen att inte bara besöka dessa städer. Istället bör vi fixa vårt boende hos Airbnb, och därmed få en mer "genuin" upplevelse.

Byrån som ligger bakom kampanjen är amerikanska TBWA/Chiat/Day. Målgruppen som Airbnb främst vill nå ut till är barnfamiljer.
– Airbnb har historiskt sett varit starka hos millenials, men med den här kampanjen vänder vi oss till familjerna. Historiskt sett har det inte funnits så många varumärken som lyckats med den svåra balansgången att nå både unga och äldre, men vi försöker få ihop de båda målgrupperna under samma paraply, säger sajtens marknadsdirektör Jonathan Mildenhall till Adweek.

Ett annat syfte med kampanjen är att marknadsföra Airbnbs nya app som släpptes för cirka två veckor sedan.

Tycker du att de lyckas? Se filmerna här:

Fredrik Thambert


Ämnen i artikeln:

AirBnBReklamfilmTBWA

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.