Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så lockar Blåvitt till hemmapremiären

Publicerad: 5 april 2013, 09:38

IFK Göteborgs utomhuskampanj.

IFK Göteborg bytte nyligen byrå från Welcom till Dear Friends. Här är kampanjen som ska dra folk till hemmapremiären mot Brommapojkarna.


Ämnen i artikeln:

IFK GöteborgDear Friends

"Vi är Göteborg" är temat som IFK Göteborg lyfter fram i sin kampanj. Konceptet är tänkt att vara folkligt och tilltala en bred publik.  

– Med föregående säsonger i backspegeln har vi valt att varken älta historiska framgångar eller fantisera om framtiden. Vi spelar fotboll här och nu, säger Andrej Häggblad, marknadschef på IFK Göteborg i ett preddmeddelande.  

Annonserna som pryder stadens utomhustavlor innehåller flera kända landmärken som till exempel Poseidon. Känslan som de vill frammana är att Blåvitt är hela stadens lag (icke att förglömma: även Häcken spelar i Allsvenskan).

– Det känns rätt självklart. IFK Göteborg är enligt en Sifo-undersökning Sveriges mest populära idrottsförening med flest supportrar och i våra ögon stadens stolthet, säger Daniel Röjnemark, cd på Dear Friends.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

IFK GöteborgDear Friends

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.