Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så lockar Röda Korset annonsörer att skänka sin reklamtid

Publicerad: 16 September 2015, 13:50

Röda Korset söker volontärer.

Röda Korset erbjuder varumärken att skänka bort sin reklamtid – och berätta om sin goda insats.


Ämnen i artikeln:

MECRöda KorsetTV-reklam

Flyktingskrisen i Europa är akut och dagligen rapporteras det om människors desperata flykt från krigshärjade Syrien. Behovet av volontärer är stort. Därför går Röda Korset ut med en appell till företag som har köpt reklamtid i tv.

Dealen ser ut så att annonsören som har betalat för en 30-sekundersspot får en film från Röda Korset på 25 sekunder. De första fem sekunderna går då till att berätta att de har skänkt sin reklamtid till Röda Korset.

Först ut att använda sig av greppet var Zeta.
– Det här är en extrem situation, vi måste alla göra någonting. Röda Korset gjorde det enkelt för oss att agera. Är vi många annonsörer som stödjer detta så bli blir det större effekt, så det är roligt att höra att vi nu är sju stycken som gör detta. Jag hoppas fler vill vara med. Röda Korsets reklam uppmanar till volontärarbete i Sverige och det gillar jag, säger Christian Di Luca, koncernchef på Gruppo Di Luca i ett pressmeddelande.

Andra annonsörer som har skänkt bort sin reklamtid är Telia, ATG, Ford, Becel, Lätta och NetOnNet.

Bakom initiativet står Röda Korsets mediebyrå MEC tillsammans med OhMy.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

MECRöda KorsetTV-reklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.