Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag19.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så lyfter SJ och TBWA fördelarna med tåget

Publicerad: 29 Oktober 2014, 14:25

Bild ur filmen.

SJ fortsätter att visa tågets fördelar framför andra kommunikationsmedel i sin reklam. I de nya filmerna ser vi skillnaderna gentemot bilen och flyget.


Ämnen i artikeln:

TBWA

Att kolla film på datorn eller svara på sms blir svårt samtidigt som man kör bil. Det vill SJ visa i de nya filmerna som har tagits fram av reklambyrån TBWA. Kampanjen kommer att gå brett i tv, annonser och digitalt.  

– Det var viktigt för oss att lyfta konkreta fördelar, men SJ är ju så klart mer och större än sakerna vi lyfter i reklamen. Det är ju trots allt ett företag som varje dag tar hand om och har kontakt med runt 100 000 resenärer. Vi har försökt hitta en tonalitet som känns varm och rolig och som förhoppningsvis kan passa SJ, säger Per Olholt, ansvarig projektledare på TBWA i ett pressmeddelande.  

Filmerna är producerade av B-Reel med regissör Jens Sjögren i spetsen.  Arbetsgrupp på TBWA: Per Olholt, Ylva Windolf, Kalle Widgren, Håkan Engler, Alexander Fredlund, Johannes Ivarsson och Christian Styffe. Maria Höglund är marknadschef på SJ.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

TBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.