Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så många brassar nobbar Cannes under Fotbolls-VM

Publicerad: 10 juni 2014, 11:19

Cannes Lions drar i gång på måndag

Foto: Magnus Helander

På torsdag inleds Fotbolls-VM i Brasilien. Tjugo procent av Brasiliens representanter under reklamfestivalen Cannes Lions. Tävlingsledningen anser att bortfallet inte beror på evenemangskrocken.


Enligt Cannes Lions presschef Amanda Benfell har Fotbolls-VM:s inverkan på reklamfestivalen undersökts i flera år och varit ganska jämt över tid.

I år väntas 20 procent av de brasilianska representanterna stanna hemma i Brasilien när Cannes Lions krockar med Fotbolls-VM i hemlandet.

– Främst beror det på åtaganden från kunder. Men vissa kanske kommer att ta ett sista-minuten beslut och komma till festivalen. Normalt brukar vi ha omkring 1000 representanter från Brasilien, skriver Amanda Benfell i ett mejl till Resumé.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.