Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag24.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så många kyssar har du sett i rutan

Publicerad: 9 Januari 2015, 12:38

Bild från Samsungs kampanj.

Samsung riktar sig till seriefantasterna i sin kampanj för den nya Curved TV. Med hjälp av ett verktyg kan du räknat ut hur många kyssar, tårar eller otrohetsaffärer du har sett.


Ämnen i artikeln:

DDBHBOSamsung

Med hjälp av TNS Sifo har DDB Stockholm, som är Samsungs byrå, tagit fram Facebook-verktyget The Watch-o-Meter. Med hjälp av det kan besökarna få fram statistik baserat på vad de tidigare har kollat på.  
– Vi har räknat på olika sorters dramatiska sekvenser i serierna och gjort statistik på det. Det är ett roligt sätt att få överblick över sitt serieknarkande, säger Katarina Mohlin, digital projektledare på DDB Stockholm i en kommentar.  

Kampanjen innehåller också tre filmer som ska ge känslan av en "tv-upplevelse utöver det vanliga" (Samsungs nya tv är välvd). Karaktärerna är hämtade ur tre olika HBO-serier: True Detective, Game of Thrones och Girls.
– Samarbetet med HBO gav oss möjligheten att skapa mash-ups av amerikanska tv-serier och svensk socialrealism. Det ger en rolig närhetskänsla och en oväntad vändning som speglar den förstärkta upplevelse man får av Samsung Curved TV, kommenterar Julia Stenius, kreatör på DDB Stockholm.

Här är filmerna:

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

DDBHBOSamsung

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.