Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 juni 2013, 13:39
Göran Åkestam och Erik Sollenberg var två av gästerna som snackade reklam med Sara Haag
Årets Guldäggskampanj bestod av en podcast gjord av Forsman & Bodenfors. Podcasten har uppnått nära 42000 lyssningar.
- Det är en megasuccé att vi kommit upp i så många lyssningar och extra kul att siffran fortsätter att öka, säger Maja Siösteen, projektledare för Guldägget.
Guldäggspodden är en podcast som handlar om reklam och kommunikation. Podcasten består av nio avsnitt, som tar upp vitt skilda ämnen, från hur viktigt det är att vara nyskapande till branschens brist på mångfald.
– Vi är mycket glada över dessa fina siffror! Visar att det faktiskt finns ett intresse för att diskutera vad vi jobbar med, säger Nicole van Rooij Ekström, operativ projektledare/produktionsledare på Forsman & Bodenfors.
Några av de inbjudna gästerna har varit: Erik Sollenberg, Göran Åkestam, David Orlic, Christina Knight, Nina Åkestam, Ted Persson, Digge Zetterberg Odh mfl.
– En strävan vi jobbat med är att Guldägget ska kännas som hela Sveriges tävling. Tack vare vernissagerna och podcasten är vi på god väg att både bredda och förlänga Guldägget och det är verkligen glädjande, säger Maja Siösteen, projektledare för Guldägget.
Guldäggspodden finns tillgänglig under hela 2013 via kampanjsajten iTunes och Guldäggsappen.