Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så många lyssnade på Guldäggspodden

Publicerad: 27 Juni 2013, 13:39

Göran Åkestam och Erik Sollenberg var två av gästerna som snackade reklam med Sara Haag

Årets Guldäggskampanj bestod av en podcast gjord av Forsman & Bodenfors. Podcasten har uppnått nära 42000 lyssningar.


Ämnen i artikeln:

GuldäggspoddenSara HaagGuldägget 2013Forsman & Bodenfors

- Det är en megasuccé att vi kommit upp i så många lyssningar och extra kul att siffran fortsätter att öka, säger Maja Siösteen, projektledare för Guldägget.

Guldäggspodden är en podcast som handlar om reklam och kommunikation. Podcasten består av nio avsnitt, som tar upp vitt skilda ämnen, från hur viktigt det är att vara nyskapande till branschens brist på mångfald.

– Vi är mycket glada över dessa fina siffror! Visar att det faktiskt finns ett intresse för att diskutera vad vi jobbar med, säger Nicole van Rooij Ekström, operativ projektledare/produktionsledare på Forsman & Bodenfors.

Några av de inbjudna gästerna har varit: Erik Sollenberg, Göran Åkestam, David Orlic, Christina Knight, Nina Åkestam, Ted Persson, Digge Zetterberg Odh mfl.

– En strävan vi jobbat med är att Guldägget ska kännas som hela Sveriges tävling. Tack vare vernissagerna och podcasten är vi på god väg att både bredda och förlänga Guldägget och det är verkligen glädjande, säger Maja Siösteen, projektledare för Guldägget.

Guldäggspodden finns tillgänglig under hela 2013 via kampanjsajten  iTunes och Guldäggsappen.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.