Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Så marknadsför Com Hem sin nya tv-tjänst

Publicerad: 3 Maj 2018, 12:07

Nyligen lanserade Com Hem sin TV Hub som kombinerar linjär-tv och playtjänster. Här är kampanjen som ska sätta tjänsten på kartan.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerM&C SaatchiCom HemReklamfilm

Com Hems nya tv-hub handlar om att erbjuda kunderna ett smidigt sätt att växla mellan olika typer av rörlig bild, både linjärt och on demand.
– En av styrkorna med Tv Hub är våra samarbeten med de mest populära streamingtjänsterna. Förutom SVT Play och TV4 Play så är vi extra glada att Netflix, som är världens största streamingtjänst, finns tillgänglig i Tv Hub vid lanseringen och att våra kunder enkelt kommer att komma åt deras innehåll via knappen på fjärrkontrollen, kommenterade Jessica Andersson, produktchef för på Com Hem och Boxer, vid lanseringen.


En funktion i TV hub är röststyrningen där man kan söka efter serier och filmer. Den står i centrum för bolagets nya kampanj "Com Hem till någon som lyssnar". Huvudmedier är TV, OLV, online, utomhus, dagspress, radio och bio. Se filmen nedan.

ARBETSGRUPP M&C SAATCHI:
Projektledare: Bjarte Eide och Daniel Sundin
Senior Strateg: Erika Fondin
Kreativ ledare: Alexander Elers och Linda Elers
Design och Original: Daniel Köpman och Matilda Lindqvist
Byråproducent: Mattias Colden
Sociala Medier: Josefin Löfgren, Lycke Ramel och Arvid Klintberg
Produktion: Kristin Tysk

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev