Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Så marknadsför Gröna Lund ”tidernas värsta fall”

Publicerad: 10 April 2017, 09:33

I år har attraktionen Ikaros premiär. Nöjesparken visar upp den skräckblandade förtjusningen i en ny reklamfilm.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerGröna LundReklamfilm

I dag har Gröna Lund premiär för sin sommarkampanj där säsongens nyhet står i fokus. Ikaros är ett fritt fall på 95 meter med en 90 graders lutning. Det innebär att åkaren sitter helt liggande med blicken ned mot marken. Gröna Lund kallar upplevelsen för "tidernas värsta fall".

– Jag har i princip åkt allt man kan åka på en nöjespark, så jag vet att det här är något av de absolut läskigaste fallen man kan utsätta sig för- Men också bland de roligaste, säger attraktionschefen Peter Osbeck i en kommentar.

De nya reklamfilmen är producerad inhouse i samarbete med Lavette Film.

BESTÄLLARE/CREATIVE
Marknadschef: Joanna Hammar (Gröna Lund)
CD/Copy/AD: Navid Safiyari (Gröna Lund)
Projektledare: Sebastian Delefors (Gröna Lund)
FILM
Lavette Film
Director/DOP/Offline/Offline: Sebastian Lindblad
Producent: Per von Koch
Produktionsledare: Patrice Sundin
Grading: Johannes Öjring
3D/Animation: Per Jonsson
Music: Gustaf Spetz
Soundmix: Seamus Deivert

STILLBILD
Fotograf: Carl-Johan Paulin
Producent: Robert Feniger
3D – Lavette Film/Per Jonsson/Per von Koch

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.