Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Så marknadsför sig Arla i Storbritannien

Publicerad: 22 April 2015, 12:46

Bild ur filmen.

Arla lanserar produkten Skyr på den brittiska marknaden. Byrån som ligger bakom är Wieden + Kennedy.


Ämnen i artikeln:

ArlaWieden + Kennedy

När den isländska yoghurten Skyr lanseras till britterna tar Arla med dem på en resa till Island år 1968. Här får vi möta pojken Orri som levererar meddelanden till befolkningen från byns enda telefon. Tack vare Arlas produkt lyckas han hålla tempot uppe, trots karga förhållanden och isande vinter.

Byrån som har skapat kampanjen är Wieden + Kennedy i London. Arla inledde samarbetet med dem under hösten 2013, då de fick det globala ansvaret för företagets mejeriprodukter. Produktionsbolaget är Blink med regissören Dougal Wilson.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

ArlaWieden + Kennedy

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.