Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Så mycket gav reklambranschen i Musikhjälpen

Publicerad: 16 December 2016, 09:42

Daniel Hallberg som "Reklamutpressare"


Ämnen i artikeln:

MusikhjälpenDaniel Hallberg

I förra veckan rapporterade Resumé hur Kings art director och Instagramstjärnan Daniel Hallberg startade sajten reklamutpressning.se. Här hade han bjudit in svenska byråer att bidra med pengar till Musikhjälpens insamling som i år stöttar barns rätt till utbildning. Under torsdagen avslutades initiativet med ett samlat bidrag från reklambranschen på 332 000 kronor.

– Det är helt galet bra. Jag hade aldrig kunnat förvänta mig att branschen skulle bidra med så mycket pengar.

Mest pengar av alla byråer, 52 000 kronor, donerade Daniel Hallbergs egen arbetsplats King.

– Mina chefer ville föregå med gott exempel och bestämde sig för att alltid ligga överst bland givarna.

Under gårdagens direktsändning från buren i Örebro bestämde sig Daniel Hallberg för att inte infria sitt löfte att hänga ut de 30 byråer som inte skänkt pengar. I stället hyllades de 32 byråer som bidragit till insamlingen.

– Jag ändrade mig i sista sekund, det kändes mer ädelt att lyfta fram dem som gett pengar och jag kan inte ta åt mig äran av det här. Reklambranschen ska vara stolt.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.