Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Så påverkar Brexit reklaminvesteringarna

Publicerad: 1 februari 2017, 08:55

Reklaminvesteringarna i Storbritannien beräknas växa med 3,2 procent under 2017. Det visar en prognos från Advertising Association som i dag också presnterar siffror för


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerStorbritannienBrexitReklaminvesteringar

Reklaminvesteringarna under Q3 steg med 4,2 procent jämfört med föregående år i Storbritannien. Internet ökade med 15,3 procent, mobilen med 45,6 procent och digitala utomhustavlor ökade med 24,7 procent. Även tv ökade under kvartalet trots att siffrorna står i jämförelse med ett rekordkvartal 2015 då Storbritannien stod värd för Rugby-VM.

Totalt sett ökade reklaminvesteringarna med 4,4 procent till 21,1 miljarder pund och nu beräknas alltså markaden att få en extra skjuts under 2017 trots landets uträde ur EU.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.